Vi drømte om at bygge en kirke for folk, der ikke var vant til kirkelivet.

Kirke for dem, endnu ikke i kirken
Vi drømte om at bygge en kirke for folk, der ikke var vant til kirkelivet. Et sted, hvor naboen, kollegaen og klassekammeraten ville føle sig velkommen. En kirke som bygger bro i stedet for at grave grøfter. Hvor evangeliets opfordring til alle om bare at "komme" ville erstatte snak om "insidere" og "outsidere". Vi ville tættere på vores by og være relevante for folks hverdag.

Naturligt overnaturlige
Vi drømte om at se Guds overnaturlige kraft forvandle mennesker – overalt og gennem almindelige kristne mennesker.
Vi længtes efter dybe møder med Gud uden at blive mærkelige. Vi ønskede, at Guds kraft skulle være håndgribelig og nærværende i vores hverdag.

Sjov at være en del af
Rejsen tog mange kopper kaffe for at bygge relationer og venskaber – og det var en vigtig del af rejsen. Mens vi nød hinandens selskab, talte vi om en kirke, man ikke havde lyst til at gå hjem fra. Et sted fuld af latter, kærlighed og "hygge".Vores mission
Vi drømte sammen og nåede frem til en ny virkelighed - og hvis det skal siges med få ord, kan det opsummeres i vores MISSION-udsagn, der lyder sådan:
"Vi inspirerer menneker til at opleve Gud og efterligne Jesus".

Vi søgte at inspirere
Vi fandt ud af, at for meget af vores kirkebagage handlede om, hvordan VI ville have tingene. Hvad VI kunne lide. Hovedspørgsmålet måtte handle om at nå dem, der endnu ikke havde kristent fællesskab og tro.Åbenkirke er drømmen om en kirke, der søger at inspirere mennesker. Vi kan ikke forvandle, helbrede eller redde nogen. Men vi ved, hvem der kan. At pege dem, der endnu ikke er i kirken, til vores fader Gud er vores dybeste stræben.At inspirere mennesker til at åbne op for Gud og følge i Jesu fodspor er vores himmelske kald.For at gøre det er en Åbenkirke villig til at risikere at gøre nye og uafprøvede ting. Vi føler et kald til at ændre vores måder at dele evangeliet på for at bevare friskheden og kraften i vores kernetro.En kirke, der ikke ændrer sine måder at engagere sig i en verden i konstant forandring, ændrer i virkeligheden sit budskab til et budskab, der opfattes som irrelevant.Derfor behøver ingen foregive noget for at være en del af en Åbenkirke. Der er ingen standarder før du kan deltage i kirken. Vi stoler på Guds nåde og kraft til at skabe en forandring i folks liv.
Kom som du er – men forbliv ikke den samme. Tillad Gud at røre dit liv. Vi accepterer ikke synden i vores liv ved at tillade, Guds nåde at forandre os – selv når det tager tid.Mens du kæmper med tro og identitet - inviterer vi dig til at være en del af fællesskabet i en Åbenkirke. Kirken er det bedste sted for fejlbehæftede mennesker at møde Gud.

Det startede i Danmark
Fra Herning fører drømmen om en missional kirke for "rigtige mennesker" til kirkeplantninger i Ndola, ZA, København, DK - og hvem ved hvor ellers. Du kan også blive en del af historien. Hans historie. Lad os tjene Gud sammen, med alt hvad vi har.